W obliczu szalejących dzikich pożarów, groźnego sezonu huraganów i trwającego problemu zmian klimatycznych, nigdy nie było lepszego czasu niż teraz dla firm, aby włączyć zrównoważony rozwój do swoich praktyk biznesowych. I nie wierzcie nam na słowo, że rosnąca presja ze strony interesariuszy, pracowników i konsumentów sprawiła, że organizacje muszą nadać priorytet strategii zrównoważonego rozwoju jako części swoich codziennych działań lub ryzykować pozostanie w tyle. W rzeczywistości, prawie połowa kupujących w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że zmieni swoje nawyki konsumpcyjne, aby przynieść korzyści środowisku naturalnemu.

Ponadto, millenialsi i Gen Z są szczególnie zainteresowani kupowaniem produktów z myślą o środowisku, co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, jak bardzo złe warunki środowiskowe wpłynęły na te pokolenia na przestrzeni lat i w przyszłości. Ostatnie badania wykazały, że 65-70% konsumentów w wieku poniżej 35 lat preferuje marki oparte na etycznych praktykach i przejrzystości. Co więcej, dane opublikowane przez Shelton Group ujawniły, że 90 procent millenialsów dokonałoby zakupu od marki, jeśli zaufałoby jej praktykom biznesowym w zakresie ochrony środowiska i spraw społecznych, a 95 procent z nich poleciłoby taką markę przyjacielowi. Młode pokolenia, zwłaszcza millenialsi, są potężną częścią populacji, ponieważ stanowią obecnie najbardziej znaczącą część siły roboczej, mają coraz większą siłę nabywczą i są warte 1 bilion dolarów

w wydatkach konsumenckich. Nie ulega wątpliwości, że te czynniki, a także inne, o których wspomnimy poniżej, zmusiły wiele firm do uczynienia kwestii środowiskowych głównym priorytetem.

Podczas gdy w ostatniej dekadzie pojawiło się wiele marek, które dostrzegły znaczenie zrównoważonego rozwoju i autentycznie odpowiedziały na pragnienia konsumentów dotyczące działań na rzecz środowiska, były też firmy, które nie były tak autentyczne w swoim podejściu. Niestety, niektóre firmy "dostrzegły znaczenie zrównoważonego rozwoju dla konsumentów", ale zamiast wykorzystać te obawy do podjęcia przejrzystych, znaczących działań, poświęciły znaczną ilość czasu i zasobów na twierdzenie, że są zrównoważone poprzez reklamę i marketing, a nie na faktyczne wdrażanie praktyk biznesowych, które miałyby wpływ na środowisko - termin ten jest określany przez ekspertów jako korporacyjny greenwashing.

Jednak teraz, gdy konsumenci, zwłaszcza z młodszych pokoleń, stają się bardziej świadomi wpływu swoich zakupów na środowisko, marki zaczynają rozumieć swoją odpowiedzialność za podejmowanie świadomych kroków w kierunku poprawy stanu środowiska naturalnego w ramach swojej działalności biznesowej, a nie tylko składać gołosłowne deklaracje. Wiele firm zauważyło pozytywny wpływ na swoje wyniki finansowe i reputację, podejmując uzasadnione kroki w celu poprawy zrównoważonego rozwoju.

Niezależnie od tego, czy Twoja działalność biznesowa jest już oparta na strategiach przyjaznych dla środowiska, czy też chcesz wprowadzić zrównoważony rozwój do swoich obecnych praktyk, istnieje kilka prostych działań, które Twoja marka może podjąć, aby zaoferować lepsze doświadczenia świadomym ekologicznie konsumentom, jednocześnie przynosząc korzyści naszej planecie. W tym wpisie dowiesz się więcej o znaczeniu "świadomego konsumenta", odkryjesz, jak dostarczać lepsze doświadczenia dla tego typu nabywców i zrozumiesz, które marki zdobywają zwolenników ekologii. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!

Dlaczego warto nadać priorytet zrównoważonemu rozwojowi w biznesie?

Być może zastanawiasz się, dlaczego w ciągu ostatniej dekady zarówno konsumenci, jak i firmy tak bardzo skupili się na ochronie środowiska. Ostatnie badania sugerują, że zmiany klimatyczne są główną przyczyną, biorąc pod uwagę, że ten globalny problem wymaga natychmiastowej uwagi, aby uniknąć trwałych szkód. Bez znacznego ograniczenia emisji, wzrost średniej rocznej temperatury na świecie może osiągnąć 9 lub więcej stopni do końca tego stulecia. Oprócz skutków środowiskowych tego kryzysu, zmiany klimatyczne stanowią również znaczne ryzyko dla przedsiębiorstw na całym świecie. Badania wykazały, że większość firm odczuwa presję na działania związane ze zmianami klimat ycznymi ze strony różnych interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych. Jednak w miarę jak warunki zaczynają się pogarszać, firmy duże i małe dowiadują się, że zajęcie się zmianami

klimatycznymi może przynieść wewnętrzne korzyści dla ich działalności, dając możliwości ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, zaoszczędzenia pieniędzy na zasobach i poprawy reputacji marki.

Na szczęście korporacje mają możliwość wywierania trwałego wpływu poprzez skupienie się na odpowiedzialności za środowisko. Czasami zaczynanie od najmniejszych działań i budowanie na nich z biegiem czasu, kończy się metodą, która wywiera najbardziej znaczący wpływ. Weźmy na przykład recykling jako ilustrację tego, że małe kroki mogą mieć duży wpływ na środowisko: Aluminum Association twierdzi, że jeśli każdy poddał recyklingowi jedną puszkę aluminiową, można by wyprodukować 295 milionów nowych puszek aluminiowych. Należy pamiętać, że recykling tej jednej puszki nie tylko pomógłby w ponownym wykorzystaniu aluminium, ale również zmniejszyłby emisję gazów cieplarnianych, co odpowiada usunięciu z dróg 6750 samochodów osobowych i zaoszczędzeniu energii odpowiadającej 80 tysiącom baryłek ropy.

Znaczenie świadomego konsumenta

Firmy, dla których priorytetem jest zarządzanie środowiskiem, to te, które poświęcają się podejmowaniu kroków niezbędnych do zapewnienia, że ich działalność biznesowa jest planowana i budowana w sposób mający pozytywny wpływ na planetę i jej środowisko. Tylko w 2020 roku pandemia COVID-19 ujawniła, jak krytyczne są inicjatywy korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Na przykład, Architect Magazine ujawnił, że budynki, w których już nie mieszkamy w wyniku pandemii, nadal wykorzystują 80 procent swoich typowych zasobów poprzez oświetlenie awaryjne i windy, systemy ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji itd. Tak więc, chociaż pandemia przyniosła ze sobą własne wyzwania zdrowotne, rzuciła również światło na marnotrawne praktyki biznesowe i przedstawiła obszary poprawy dla wielu właścicieli firm związane ze zrównoważonym rozwojem. Konsumenci oczekują teraz od firm bardziej odpowiedzialnego działania w obliczu tak wielu problemów środowiskowych - zmian klimatycznych, niekończącego się problemu zanieczyszczenia plastikiem, a nawet wyczerpujących się wysypisk śmieci

.

W jednym z ostatnich artykułów Forbes ujawnił, że 87 procent konsumentów kupi produkt, ponieważ firma opowiedziała się za kwestią, na której im zależy, a 76 procent odmówi zakupu produktów lub usług firmy, gdy dowie się, że wspiera ona kwestię sprzeczną z ich przekonaniami. Inny wynik badania pokazuje, że 88 procent konsumentów będzie bardziej lojalnych wobec firmy, która wspiera kwestie społeczne lub środowiskowe, a 87 procent kupiłoby produkt przynoszący korzyści społeczne i ekologiczne, gdyby miało taką możliwość. Z kolei aż 92 procent konsumentów stwierdziło, że będzie bardziej skłonnych zaufać firmie, która wspiera kwestie społeczne lub środowiskowe. Powyższe przykłady to tylko kilka z wielu, które dowodzą wpływu, jaki zrównoważone praktyki mogą mieć na biznes w postaci zwiększania lojalności klientów i wzrostu sprzedaży.

Co więcej, Business Insider przedstawia interesującą teorię, która pomaga jeszcze bardziej udowodnić korzyści płynące z tworzenia zrównoważonych produktów i usług dla konsumentów, zwaną Sygnalizacją Społeczną. Teoria ta sugeruje, że konsumenci kupują pewne produkty ze względu na to, co mówią one o nas. W artykule podano przykład zakupu Priusa: "Możemy kupić Priusa (przynajmniej częściowo), ponieważ jest to zakup wiarygodnie kojarzony ze świadomością ekologiczną, a my chcemy zasygnalizować, że jesteśmy świadomi ekologicznie" - mówi dr Johnson. Dalej w artykule czytamy: "W ankiecie z 2007 roku właściciele Priusa z dumą stwierdzili, że głównym powodem zakupu samochodu jest to, że "mówi on o mnie" i że "pokazuje światu, że jego właścicielowi zależy"." Dlatego marki mogą nie tylko czerpać korzyści z budowania zrównoważonych produktów i usług wewnętrznie, ale mogą również wykorzystać swoją przyjazną środowisku wiarygodność w praktykach marketingowych, aby wpłynąć na wybory konsumentów i poprawić swoją przewagę konkurencyjną, co zabija dwie pieczenie na jednym ogniu: zwiększenie pożądania klientów i integralności marki przy jednoczesnej poprawie stanu środowiska.

7 wskazówek dotyczących zrównoważonych doświadczeń klientów

Jeśli nie było tak wcześniej, teraz powinno być jasne, że dostarczanie lepszych doświadczeń klientom świadomym ekologicznie zwiększa zarówno lojalność i zaufanie do marki, jak i pozytywnie wpływa na naszą planetę. Jednak nawet jeśli Twoja firma jest przekonana do idei integrowania zrównoważonych praktyk, możesz zastanawiać się, od czego zacząć. Na szczęście istnieje kilka taktyk, które Twoja firma może zastosować w swoim biznesplanie, aby przemówić do przyjaznego środowisku konsumenta. Przeczytaj poniższe wskazówki, aby dowiedzieć się jak! Przypominamy, że lepiej jest zrobić coś małego niż nic, więc nie krępuj się rozpocząć tę podróż od wdrażania zaleceń małymi krokami i stopniowego stawiania wyzwań swojej firmie, aby w końcu uporać się z nimi wszystkimi:

 

Zmierz swój wpływ na środowisko

Po pierwsze: Nie można poprawić tego, czego się nie mierzy. Zaufaj nam, rozumiemy, że ilościowe określenie wpływu Twojej firmy na środowisko może być wyzwaniem, ale mierzenie wysiłków Twojej firmy może pomóc Ci porównać swoje postępy, dostarczając jednocześnie bardziej kontekstowych informacji na temat tego, jak lepiej zintegrować "zielone" inicjatywy zarówno z praktykami biznesowymi, jak i działaniami marketingowymi. Innym powodem, dla którego warto obserwować raporty programowe jest to, że mogą one nie tylko dostarczyć punktów danych, którymi można podzielić się z konsumentami i interesariuszami, aby odzwierciedlić swoje podejście do zrównoważonego rozwoju, ale także mogą pomóc odkryć nowe możliwości poprawy programu, identyfikując nieefektywności, które mogły pozostać niezauważone. Metryki, których raportowanie warto rozważyć, obejmują wykorzystanie opakowań nadających się do recyklingu, opcji wielokrotnego użytku i jednorazowych, polityki redukcji odpadów, oszczędzania energii i innych. Dzielenie się swoim wpływem na środowisko i wyznaczanie celów w zakresie poprawy pomaga budować zaufanie wśród klientów, pracowników i innych interesariuszy biznesowych.

 

Promuj zrównoważony rozwój poprzez komunikaty marki

Po zebraniu danych, firmy mogą promować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój za pomocą ram i wytycznych dotyczących komunikacji marki, w tym logo, strony internetowej, materiałów marketingowych, wizytówek i opakowań. Na przykład, komunikaty marki Seventh Generation - w tym logo, nazwa marki i materiały opakowaniowe - wszystkie opowiadają o tym, co reprezentuje ich organizacja. Marka wyjaśnia: "W Seventh Generation zawsze wierzyliśmy, że nie można prowadzić zdrowego życia na chorej planecie i od samego początku chcieliśmy sprostać naszej nazwie i zainspirować rewolucję konsumencką, która zadba o zdrowie kolejnych siedmiu pokoleń". Logo Seventh Generation również wyraża ich zobowiązania poprzez białe litery na tle liści. Logo w widoczny sposób komunikuje, co dokładnie oznacza ta marka: Białe litery w połączeniu z liściem dają wrażenie czystości, świeżości i naturalności. Co więcej, logo marki można znaleźć na froncie jej nowego opakowania, które nadaje się do recyklingu i zostało zaprojektowane przy użyciu materiałów pochodzących z recyklingu - wszystko to jest doskonałym przykładem fundamentalnego uwzględnienia znaczenia środowiska w całościowym doświadczeniu marki.

 

Podziel się swoją historią

Powinno być już jasne, że dzisiejsi konsumenci i interesariusze chcą, aby marki w sposób przejrzysty przedstawiały swoje historie związane ze zrównoważonym rozwojem. W istocie, 70 procent konsumentów chce wiedzieć, co marki robią w celu rozwiązania problemów społecznych i środowiskowych. Informowanie o celach, wysiłkach i osiągnięciach Twojej firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i innych materiałach marketingowych może pomóc w budowaniu zaufania pomiędzy Twoją firmą a konsumentem. Dzieląc się swoją historią, zacznij od zastanowienia się nad następującymi pytaniami: Dlaczego postanowiliście coś zmienić? Jaki był wpływ Twoich wysiłków? (np. ile odpadów zostało usuniętych ze składowisk, ile energii zaoszczędzono, itp.) Na podstawie odpowiedzi na te pytania, marki mogą znaleźć sposoby na opowiedzenie interesującej historii, niezależnie od tego, czy chodzi o podkreślenie zielonych certyfikatów, pokazanie doświadczeń wolontariuszy, czy poinformowanie o tym, ile odpadów firma uniknęła dzięki bardziej ekologicznym praktykom. Na przykład, producent komputerów, sprzedawca detaliczny i serwis Dell Technologies robi właśnie to, wykorzystując swoje materiały opakowaniowe, stronę internetową, media społecznościowe i wiele innych kanałów komunikacji do dzielenia się swoim przyjaznym dla środowiska przesłaniem. Kilka sposobów, w jaki to robią, jest przez wyjaśnienie ich cel, aby stać się najbardziej zielona firma technologiczna na świecie, co robią, aby być zielony, i jak ich konsumenci mogą pomóc ich wysiłki. Pomocne jest również wykorzystanie wewnętrznej dumy z działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju i poczucia zadowolenia z podejmowanych wysiłków, ponieważ pomaga to zespołowi w identyfikacji i autentycznym przekazie znaczących narracji, które łączą się z konsumentami i pracownikami. Na szczęście w dzisiejszym świecie nie brakuje kreatywnych narzędzi, dzięki którym możecie podzielić się swoją podróżą z milionami ludzi na całym świecie, więc nie bójcie się opowiedzieć swojej historii o zrównoważonym rozwoju!

 

Odnów swoje certyfikaty

Innym sposobem na zaprezentowanie zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie certyfikatu środowiskowego, który potwierdza zobowiązania organizacji, wydane przez zaufaną stronę trzecią, do przestrzegania profesjonalnych standardów w sektorze ochrony środowiska. Badania pokazują, że klienci są skłonni zapłacić więcej za produkty przyjazne dla środowiska i szukają takich certyfikatów. W rzeczywistości, niektórzy konsumenci są skłonni zapłacić do 5 procent więcej za certyfikowane produkty przyjazne dla środowiska. Obecnie, wielu świadomych ekologicznie konsumentów poszukuje certyfikowanych B Corps, czyli firm, które wplotły misję społeczną w strukturę swojej praktyki biznesowej. Firmy te poddawane są rygorystycznej ocenie przez organizację non-profit B Lab, która ocenia firmy w oparciu o ich wizję biznesu dla lepszego świata. B Lab najpierw ocenia firmę na podstawie jej wpływu na interesariuszy, a następnie bierze pod uwagę jej wartości, praktyki, sytuację prawną, wyniki społeczne i środowiskowe oraz przejrzystość dla opinii publicznej. Patagonia i Ben & Jerry's to dwa dobrze znane przykłady firm z certyfikatem B Corp. "Dla ludzi, którzy chcą pracować, kupować i inwestować w firmy, w które wierzą, logo B Corp szybko stało się niemal powszechnym drogowskazem", wyjaśnia założyciel Outland Denim, James Bartle

 

Używaj produktów papierowych z recyklingu

Według EPA, przeciętny pracownik biurowy generuje około 2 funtów papieru/papieru każdego dnia. Niestety, papier jest jednym z najbardziej znaczących czynników przyczyniających się do wylesiania. W rzeczywistości, 14 procent wylesiania ma miejsce w celu wytworzenia artykułów papierniczych. Łatwym, ale skutecznym sposobem, aby zrobić coś dla naszej planety jest używanie ekologicznego papieru - papieru, który ma mniejszy ślad węglowy i wpływ na środowisko. Większość drukarni i sklepów z artykułami biurowymi oferuje materiały wykorzystujące papier ekologiczny, od wizytówek po broszury i inne. Korzystanie z papieru z recyklingu, w przeciwieństwie do papieru dziewiczego, na dłuższą metę robi wielką różnicę i jest prostym sposobem na zademonstrowanie, że Twoja firma jest świadoma ekologicznie. Na przykład firma Apple nawiązała współpracę z organizacją The Conservation Fund w celu ochrony 36 000 akrów lasów w Stanach Zjednoczonych, dzięki bardziej efektywnemu wykorzystaniu papieru, odpowiedzialnemu pozyskiwaniu materiałów do produkcji opakowań papierowych oraz stosowaniu produktów z papieru pochodzącego z recyklingu tam, gdzie to możliwe.

 

Promuj dostawców przyjaznych dla środowiska

Najbardziej przyjazne środowisku firmy wiedzą, że zrównoważonego rozwoju nie da się osiągnąć bez współpracy z podobnie myślącymi dostawcami i uporządkowania łańcucha dostaw. Niedawne badanie przeprowadzone wśród około 1000 osób zarządzających łańcuchem dostaw wykazało, że organizacje, które nawiązały współpracę z dowolnym poziomem dostawców, miały o 38% większe szanse na osiągnięcie lub przekroczenie swoich oczekiwań w zakresie redukcji potencjalnego ryzyka i kosztów oraz zwiększenia przychodów. Przykładowo, poświęcenie czasu na promowanie lokalnych dostawców pokazuje konsumentom, że firma wspiera społeczność lokalną i inne firmy działające zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie pokazuje, że firma aktywnie pracuje nad zmniejszeniem swojego śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw. Cuyana, marka mody damskiej, która wierzy w tworzenie "mniejszej ilości lepszych" rzeczy, zbudowała swój łańcuch dostaw w taki sposób, aby wspierać odpowiedzialność za środowisko w całym cyklu życia produktu. Jedną z rzeczy, która odróżnia Cuyanę od innych detalistów, jest opowieść o tym, jak powstają ich produkty, w tym partnerstwo z dostawcami, którzy używają najlepszych materiałów dostępnych na rynku, dzięki czemu ich ubrania i akcesoria mogą być dłużej używane.

 

Przekaż darowiznę lub zostań wolontariuszem, aby wspomóc lokalne organizacje charytatywne

Na koniec, kolejnym świetnym sposobem na dokonanie zmian jest wspieranie inicjatyw ekologicznych w Twojej społeczności poprzez przekazywanie darowizn na rzecz lokalnych organizacji lub wolontariat w pobliżu. Programy wolontariatu pomagają firmom zyskać przychylność konsumentów, ponieważ pomagają im docenić zaangażowanie marki w poprawę otaczającej ich społeczności. Według "Pulse Survey", 40 procent reputacji firmy zależy od wolontariatu i społecznej odpowiedzialności biznesu.

Oprócz wolontariatu, marki mogą również proponować klientom sposoby "odwdzięczenia się" i wsparcia sprawy, na której im zależy. Zapewnienie konsumentom możliwości łatwego uczestnictwa w wolontariacie w ramach organizacji lub poprzez inne działania, które przynoszą korzyści, może być jeszcze bardziej atrakcyjne, pozwalając jednocześnie markom na wywieranie znaczącego wpływu społecznego lub środowiskowego na większą skalę. W ostatnich latach wiele firm, w tym sklepy spożywcze, merchandiserzy i detaliści, pozwoliło konsumentom na wykorzystanie ich dodatkowej reszty lub zaokrąglenie zakupu, aby przyczynić się do darowizn na cele charytatywne, które firma wybiera. Według firmy Lyft, która wykorzystała wspomnianą metodę "zaokrąglania w górę", 40 000 pasażerów przekazało ponad 100 000 dolarów

w ciągu pierwszych dwóch miesięcy trwania programu. Oferowanie klientom możliwości oddania pieniędzy nie tylko sprawia, że czują się oni dobrze ze swoimi działaniami i wydatkami w Twojej organizacji, ale także pomaga im postrzegać Twoją firmę w bardziej pozytywnym świetle.

3 najlepsze marki, które zdobywają świadomych ekologicznie konsumentów

Allbirds

Allbirds twierdzi, że ma najwygodniejsze buty na świecie i (według naszych badań) być może również najbardziej przyjazne środowisku. Firma, która kilka lat temu znalazła się w czołówce zrównoważonych marek, tworzy trampki z odnawialnych surowców, takich jak wełna merynosowa, butelki z recyklingu, olej rycynowy i karton z recyklingu. Oprócz wygody i zrównoważonego rozwoju, największą zaletą marki dla wielu konsumentów jest chęć wsłuchania się w ich pragnienia. Według Allbirds: "Zawsze słuchamy naszych klientów i usłyszeliśmy od nich, że są chwile, kiedy potrzebują innego rodzaju doświadczenia niż Wool. Stworzyliśmy Tree, aby zająć się tymi sytuacjami i stworzyć bardziej komfortowe doświadczenie na ciepłą pogodę." Prosząc o opinie i słuchając swoich klientów Allbirds był w stanie zbudować na swoim podstawowym produkcie i stworzyć nowe, zrównoważone obuwie - wszystko to podbijając serca klientów dbających o środowisko na całym świecie.

Patagonia

Sprzedawcy detaliczni są znani z tego, że mają jeden z największych wpływów na nasze środowisko poprzez swoje praktyki biznesowe. Jednak Patagonia jest doskonałym przykładem detalisty, który rozumie ten wpływ fundamentalnie i podejmuje imponujące kroki, aby zająć się problemami środowiskowymi we wszystkich swoich działaniach biznesowych, pomagając swojemu przesłaniu naprawdę rezonować z konsumentami świadomymi ekologicznie i nie tylko. Pomimo produkcji jednych z najlepszych, a zarazem najdroższych produktów outdoorowych, konsumenci są nadal skłonni wydać więcej pieniędzy na ich produkty ze względu na ich jakość i minimalny wpływ na środowisko. Jak już wspomnieliśmy, badania dowodzą, że konsumenci są skłonni zapłacić więcej za zrównoważony rozwój. Niezależnie od tego, że Patagonia jest warta 1 miliard dolarów w 2018 roku, udowadnia, że czynienie dobra rezonuje nie tylko z konsumentami troszczącymi się o środowisko, ale także z ogółem społeczeństwa. Jednym ze sposobów, w jaki Patagonia czyni dobro, jest upoważnienie odwiedzających stronę do bycia aktywistami. Na swojej stronie internetowej, Patagonia's Action Works łączy konsumentów bezpośrednio z oddolnymi stypendystami firmy, takimi jak Humane Society of the United States, Green America i National Trust for Historic Preservation. Dodatkowo, w celu zwrócenia uwagi na wpływ konsumpcjonizmu na środowisko, Patagonia rozpoczęła kampanię "Nie kupuj tej kurtki" w Czarny Piątek. Przesłanie może brzmieć sprzecznie z intuicją, ale poprzez poruszenie kwestii konsumpcjonizmu, kampania miała na celu zainspirowanie klientów do zastanowienia się przed zakupem produktu i wdrożenia rozwiązań, takich jak kupowanie mniej, aby pomóc złagodzić wpływ na środowisko kupowania produktów, których nie potrzebujemy. Poprzez tego typu kampanie i inicjatywy publiczne, konsumenci ufają, że misja Patagonii to coś więcej niż tylko osiąganie zysków i często inspiruje głębsze wsparcie dla całej marki.

LUSH

"Długoterminowym celem naszej strategii treści jest to, aby klienci zakochali się w naszej marce i jej historii" - powiedział Mark Parrott, szef działu e-commerce Lush Cosmetics. Po wejściu do sklepu klienci zauważą, że większość produktów Lush jest "nagich" - tak Lush określa swoje produkty, które nie mają opakowania i wymagają opakowania nadającego się do recyklingu lub wielokrotnego użytku, które sklep zapewnia przy zakupie. Etykieta Lush "świeże, ręcznie robione kosmetyki" znajduje się na wszystkich opakowaniach produktów i jest kolejnym sposobem, w jaki marka bezpośrednio informuje o swoim zaangażowaniu w zrównoważony rozwój - podkreśla, że wszystkie produkty są wytwarzane ze świeżych, w 100% wegetariańskich, ręcznie robionych, wysokiej jakości składników. I to nie wszystko: Firma Lush wykorzystuje również inną, wspomnianą wcześniej taktykę, aby pomóc klientom zaangażować się w działania, zapewniając im łatwy sposób na "odwdzięczenie się". Przy zakupie garnuszka Charity Pot

firmy Lush, cały dochód z jego sprzedaży przekazywany jest na rzecz lokalnych grup działających na rzecz praw człowieka, ochrony zwierząt i sprawiedliwości ekologicznej. Dodatkowo, firma Lush umożliwiła klientom przynoszenie opakowań do ponownego napełnienia, zwiększając w ten sposób swoje zaangażowanie w recykling, ponowne wykorzystanie i ogólnie pojęty zrównoważony rozwój.

 

Mamy nadzieję, że dzięki powyższym sugestiom i przykładom zrozumieliście, jakie korzyści biznesowe i środowiskowe mogą przynieść praktyki zrównoważonej firmy, gdy są one budowane wokół świadomego ekologicznie konsumenta. W dzisiejszym świecie, marki mają naprawdę doskonałą okazję, aby być transparentne w kwestii swoich inicjatyw środowiskowych i wpływać na decyzje zakupowe, które poprawiają wyniki firmy - wszystko to przy jednoczesnym przyczynianiu się do działań, które pomagają utrzymać naszą planetę w zdrowiu i bezpieczeństwie. Mamy nadzieję, że czytając ten post, zebrałeś kilka pomocnych wskazówek dotyczących zrównoważonego rozwoju i dowiedziałeś się, że rozpoczynanie od małych, powtarzalnych zmian może prowadzić do ogromnych korzyści biznesowych i środowiskowych w dłuższej perspektywie! Jeśli masz jakieś pytania lub szukasz doświadczenia w zrównoważonej utylizacji odpadów i recyklingu, skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację! Dzięki za przeczytanie.

 

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz