W branży odpadowej często jedynym momentem, w którym zdajesz sobie sprawę, że robisz coś źle ze śmieciami lub recyklingiem, jest pojawienie się tego jako pozycji na rachunku miesiąc później.

To nie jest tylko niedbałość; to dwuznaczność. Rzeczywistość jest taka, że wszystkie rzeczy, których nauczyłeś się o recyklingu dorastając w Chicago, mogą mieć zupełnie inne zasady w Atlancie. I bez względu na to, od ilu lat zarządzasz odpadami w swojej firmie, jeśli zmieni się dostawca usług, wszystkie Twoje "must-do" zamienią się w "maybes".

Dzieje się tak dlatego, że branża odpadowa nie działa według tego samego schematu. W zależności od regionu, miasta i przewoźnika, polityka różni się w zależności od dynamiki rynku i możliwości infrastruktury.

Dla Ciebie jest to frustrująca gra, w której stawką są wysokie poziomy zanieczyszczeń, niskie krajowe wskaźniki recyklingu oraz niekontrolowane opłaty operacyjne i kary dla Twojej firmy.

Dlatego warto od samego początku ustalić oczekiwania, zadając kilka kluczowych pytań lokalnemu przewoźnikowi odpadów i recyklingu -odpowiedzi na nie mogą nigdy nie pojawić się w umowie lub podręczniku.

Aby stać się lepszym recyklerem, oto rozmowy, które musisz przeprowadzić, aby dojść do porozumienia.


Q1. Jakie # tworzywa sztuczne są akceptowane?

W całym kraju tworzywa oznaczone symbolami #1 i #2 "goniących strzałek" są powszechnie akceptowane przez dużych i małych przewoźników. Symbol PET (politereftalan etylenu) i HDPE (polietylen o wysokiej gęstości) oznaczają odpowiednio: plastikowe butelki po wodzie i napojach gazowanych, dzbanki po mleku, tubki po margarynie i inne opakowania konsumenckie, które można bez obaw wrzucać do pojemnika na odpady.

Niestety, istnieje jeszcze pięć innych symboli -Dziki Zachód recyklingu. Na niektórych rynkach jest zapotrzebowanie na #3 PVC i #5 PP... na innych praktycznie nie ma. W efekcie może to oznaczać, że próba zmieszania 3 i 5 z 1 i 2 powoduje, że cały ładunek staje się zanieczyszczony (i potencjalnie bezwartościowy).

Jako ogólne ramy możesz wydrukować lub rozdać swoim pracownikom naszą infografikę jako przewodnik. Jednak najlepszym sposobem postępowania jest uzyskanie od przewoźnika ostatecznego "tak" lub "nie".

Q2. Czy przyjmują Państwo szklane butelki i słoiki?

Programy recyklingu szkła znikają w całym kraju, często bez większego wyjaśnienia. Pozwól, że przedstawimy to z perspektywy przewoźnika, korzystając z fragmentu naszego artykułu Dlaczego recykling szkła odchodzi do lamusa?

Ciężarówki kompaktorów są obciążane przez ciężar zbyt dużej ilości szkła, co zmusza je do podejmowania dodatkowych kursów. To skutecznie zwiększa koszty transportu, ponieważ ciężarówki zużywają podwójne lub potrójne ilości paliwa. Do tego dochodzi jeszcze odległość pomiędzy miejskim MRF a regionalnym odbiorcą stłuczki szklanej - w niektórych przypadkach są to setki mil.

Kiedy więc ekonomia przestaje się opłacać, tradycyjne firmy zajmujące się gospodarką odpadami ograniczają swoje straty... i swoje programy.

Powyższe pytanie wydaje się dość czarne lub białe, ale tak nie jest. Jeśli Twoje szkło nie jest poddawane recyklingowi, kolejnym pytaniem powinno być, czy jesteś obciążany dodatkowymi opłatami za ten nieporęczny materiał, który obciąża śmietnik Twojej firmy? Odpowiedź prawdopodobnie brzmi: tak - ponieważ szkło jest wywożone na najbliższe wysypisko.

W przypadku zakazu wywozu szkła należy zapytać przewoźnika o inne możliwości, np. gdzie można znaleźć lokalne punkty zbiórki lub centra podrzucania odpadów.

Q3. Co to jest opłata za nadwyżkę?

Jeśli chodzi o rozmieszczenie pojemników na odpady - śmieciarek, kompaktorów, belownic, itp. - przewoźnicy coraz częściej wymagają od Ciebie spełnienia określonych kryteriów. Kryteria te nie są jednakowe dla każdego przewoźnika. Na dodatek, nawet najmniejsze naruszenie jest znane z tego, że niesie ze sobą pełną karę.

Ustalenie z przewoźnikiem preferowanego rozmieszczenia ładunków zapewnia uporządkowaną i niekontrowersyjną rutynę. Poniżej przedstawiamy uogólnione kryteria, którymi kierują się wiodący przewoźnicy w kraju.

Q4. Czy mogę coś zrobić z odpadami spożywczymi?

Podobnie jak szkło, odpady spożywcze obciążają Twój śmietnik i uszczuplają Twój budżet. Ale negatywne skutki tego zjawiska wykraczają daleko poza to. EPA donosi, że 24,1% wysy pisk składa się z odpadów żywnościowych, które rozkładając się na nich, odpowiadają za 9% emisji gazów cieplarnianych spowodowanych przez człowieka.

Nie ma zbyt wielu eleganckich rozwiązań w zakresie odpadów żywnościowych dostępnych dla firm komercyjnych. Najwięksi przewoźnicy w kraju oferują programy, które przynoszą imponujące rezultaty, ale usługi te nie są dostępne na każdym rynku. Najlepiej jest zapytać.

Aby mieć pewność, warto rozważyć skorzystanie z usługi FleetHaul i programów RecycleMore firmy RoadRunner Recycling. Działając na prawie 20 głównych rynkach USA - i działając nieprzerwanie w najbardziej niepewnych czasach pandemii COVID-19 - RoadRunner w 2020 r. przekazał naszym partnerom 44 550 funtów odpadów spożywczych z wysypisk.

To oznacza oszczędność 169 290 funtów emisji gazów cieplarnianych przed przedostaniem się do atmosfery. To tylko kilka powodów do przemyśleń...

Q5. Dlaczego moja cena rośnie z każdym rokiem?

Istnieje niezliczona ilość powodów, dla których Twoje wyniki jako doświadczonego recyklera mogą ucierpieć - niechciany recykling, złe sortowanie, duże zanieczyszczenie i wiele innych. Jednak czasami (a nawet co roku), rachunek za odpady w Twojej firmie jest wyższy bez żadnego powodu.

Są to tak zwane roczne podwyżki cen, czyli API. Mówiąc wprost, jest to mechanizm cenowy, który przeciwdziała kosztom prowadzenia działalności gospodarczej przez przewoźnika - i rosną one z powodu wielu czynników środowiskowych. (Aby uzyskać bardziej szczegółowe wyjaśnienie, powinieneś przeczytać nasz post APIs: Jak Twój rachunek za śmieci może się podwoić w ciągu pięciu lat).

Zadając to pytanie swojemu przewoźnikowi, rozpoczynasz rozmowę - w ten sposób dajesz mu do zrozumienia, że zwracasz na to uwagę. Co więcej, sygnalizuje przekonanie, że to Ty powinieneś być nagradzany za bycie bardziej inteligentnym recyklerem, a nie odwrotnie.

RoadRunner ma odpowiedź również na to pytanie. Wykorzystując własne algorytmy analizy i wyjątkową pozycję w branży, RoadRunner współpracuje z innymi przewoźnikami, aby zachować sprawiedliwość. Bez względu na to, czy Twoja firma ma już podpisaną umowę, możemy wejść jako opłacalne rozwiązanie i wartościowy partner dla firm z mocno ograniczonym API przez pierwsze 36 miesięcy, a następnie negocjować najlepsze stawki rynkowe.

Ponadto, dzięki dedykowanemu doradcy ds. sukcesu klienta, stając się lepszym recyklerem, będziesz miał znacznie mniej problemów z głowy.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz